Yrityksen oma kuvapankki

Kuvapankki herättää mielikuvan stokkikuvista. Niistä kuvista, joista voit ostaa käyttöösi niitä myyviltä sivustoilta. Kuvat joita kaikki muutkin ostavat. Mitä jos teidän työpaikalla olisi oman näköinen ja omien tarpeidenne mukainen persoonallinen kuvapankki?

Kuntokeskus Energy - otteita omasta kuvapankista

Kuntokeskus Energy - otteita omasta kuvapankista

Oman ja yleisen kuvapankin erot

Yleiset kuvapankit on kuvattu pääsääntöisesti Amerikassa. Ne myös näyttävät ja maistuvat siltä. Kuvista ei saa suomalaisen näköisiä mitenkään. Niistä puuttuu myös juuri teidän yrityksen näköinen henki ja ennen kaikkea aidot ihmiset. Tämän hetken trendinä on tuoda esille tekijöitä töiden takaa. Ihmisiä kiinnostaa, kuka on ostettujen tuotteiden ja/tai palveluiden takana. Omalla kuvapankilla saadaan tuotua juuri ne ihmiset esille. Tätä ei voi korvata millään muulla kuin itselle räätälöidyillä kuvilla.

Yleisen kuvapankkikuvan vaarana on myös sen vastaantuleminen muissa yhteyksissä. Joku toinen yritys saattaa olla täysin eri agendalla samalla kuvalla kuin sinä. Syntyy ristiriitaisia mielleyhtymiä. Kuvasta saattaakin jäädä negatiivinen muistijälki.

Oman kuvapankin suurimmat edut ovat ehdottomasti persoonallisuus ja visuaalinen identiteetti. Kuvat suunnitellaan juuri sinun tarpeisiin.

Savonia UAS - otteita omasta kuvapankista

Oman kuvapankin käyttötarkoitus

Omasta kuvapankista on hyötyä moneen tilanteeseen ja pitkäksi aikaa. Kuvilla saadaan aikaan yhtenäinen visuaalinen kokonaisuus. Kun kuvat sävytetään, tai käsitellään samaan visuaaliseen ulkoasuun, niistä syntyy kokonaisuus, joka aletaan yhdistämään samaan yritykseen.

Kuvia voi käyttää mm. mainonnassa, markkinoinnissa ja viestinnässä. Ne palvelevat blogipostauksissa, somejulkaisuissa tai vaikkapa painetuissa materiaaleissa. Laajasta materiaalista löytyy aina oikea valokuva kuhunkin käyttötarkoitukseen.

Myös pienet yritykset hyötyvät kuvapankista. Sen ei tarvitse olla kovin laaja palvellakseen. Itse operoin noin kymmenellä valokuvalla ja päivitän sitä itselleni isommaksi tarpeen vaatiessa. Kuvapankki on myös kustannustehokas toteuttaa. Brändi-/mainoskuvia käsitellään tarkasti ja ne palvelevat eri käyttötarkoitusta ja niiden kuvaaminen vaatii paljon aikaa ja suunnittelua. Siksi ne maksavat myös enemmän. Paketin voi laatia sellaiseksi, että kuvat eivät vaadi käsittelyä vaan ainoastaan perussäädöt ja mahdollisen sävytyksen. Siksi kuvia voidaan tuottaa isompia massoja kerralla.

Pienen yrityksen kuvapankki - Tmi Heini Furu

Heinille kuvattiin kuvapankkikuvia sekä talvella että kesällä. Näin saatiin aikaan kokonaisuus joka palvelee vuoden ympäri.

”Yksi parhaimmista päätöksistä oli pyytää Markus kuvaamaan kuvapankki yritykselleni. Ei enää epätoivoisia selfieitä tai epätarkkoja kuvia, vaan laadukkaita kuvia, jotka viestivät myös laadukkaasta palvelustani. Markuksen kanssa on luontevaa työskennellä ja hän osaa loihtia mielettömiä kuvia, jotka myös heijastavat kuvattavan tarinaa."

– Heini Furu

Ravintola Pelimies

Suunnitellaan yhdessä

Minun palveluihini kuuluu aina yhteinen palaveri suunnittelua varten. Käydään yhdessä läpi millaisia kuvia tarvitsette ja miten ne kannattaa toteuttaa. Kuvien määrän laajuudesta riippuen tyypillinen kuvausaika on 3-8 tuntia. Kuvausjärjestelyihin saat lisää ohjeita minulta.

Previous
Previous

Asiakascase - Savonia kuvapankki

Next
Next

Henkilökuvaukset -Näin järjestän kuvaukset omalle työpaikalleni